Loader
İzmir Turist Rehberleri Odası

Başvuru Belgeleri

Oda Üyeliği İçin Gerekli Belgeler

Not:
Ruhsatnamenizin aslının Bakanlık tarafından size ulaştırılmasından veya e-Devlet hesabınıza elektronik imzalı ve karekodlu olarak yüklenmesinden itibaren en geç 6 ay içinde Oda üyeliğinizi tamamlamanız zorunludur.


Oda Üyeliği Başvurusunda İstenen Belgeler:

  1. Oda Üyeliği Başvuru Dilekçesi
    • Odamızda temin edilmektedir.
    • Islak imzalı olarak doldurulmalıdır.
  2. Nüfus Cüzdanı
    • Odamızda fotokopisi çekilmektedir.
  3. Ruhsatnamenin Aslı
    • Bakanlıkça hazırlanmış ruhsatnamenin aslı,
    • Aslı yoksa noter onaylı örneği,
    • Ya da e-Devlet üzerinden alınan elektronik imzalı ve karekodlu ruhsatname (ekran görüntüsü geçerli değildir).
    • Asıl ruhsatnamenin fotokopisi Odamızda çekildikten sonra tarafınıza iade edilir.
  4. Varsa Bakanlık Yazısı veya E-posta Örneği
    • Ruhsatnameyle birlikte gönderilmiş olan yazı ya da e-posta çıktısı.
    • Fotokopisi Odamızda alınmaktadır.
  5. Yerleşim Yeri Belgesi (İkametgâh)
    • E-Devlet’ten alınabilir.
    • Sadece İzmir, Manisa, UŞAK illerinde ikamet edenler odamıza kayıt olabilir.
    • Yurtdışında ikamet edenler, diledikleri Odaya kayıt yaptırabilir.
  6. Adli Sicil Belgesi
    • Başvuru tarihinden önce, son 3 ay içinde alınmış olmalıdır.
    • E-Devlet’ten “Resmi kuruma verilmek üzere” seçeneğiyle alınmalıdır.
    • Verileceği kurum: İZMİR Turist Rehberleri Odası
  7. Diploma
    • Herhangi bir bölümden mezuniyet diplomanızın aslı.
    • Aslı yoksa geçici mezuniyet belgesi veya noter onaylı örneği.
    • Yabancı ülkelerden mezun olanlar için YÖK’ten alınmış denklik belgesi.
    • Odamıza diploma aslı ile gelmeniz yeterlidir, fotokopisi Odamızda çekilecektir.
    • Mezuniyet Belgesi E- Devlet’ten alınabilir.
  8. (Varsa) Mavi Kart
    • 5901 sayılı Kanun kapsamında düzenlenmiş Mavi Kartınız varsa,
    • Noter onaylı örneği ve yurtiçi/yurtdışı yerleşim yeri belgesi gerekmektedir.
  9. Vesikalık Fotoğraf
    • Son 3 ay içinde çekilmiş, renkli, en az 4 adet.

Çalışma Kartı Başvurusu İçin Gerekli Dijital Fotoğraf:

Ayrıca çalışma kartınız için aşağıdaki özelliklerde dijital bir fotoğrafı ve adınızı, soyadınızı belirterek izro@izro.org.tr adresine e-posta ile iletmeniz gerekmektedir.

  • Format: JPG
  • Arka fon: Beyaz
  • Biyometrik (kafa ölçüsü fotoğrafın %60–70’i oranında)
  • Boyut: 1512 x 1890 piksel
  • Çözünürlük: 300 DPI

Oda Üyeliği Aidatı

Oda aidatınızı kredi kartı veya banka kartı ile Odamızda ya da havale/EFT yoluyla ödeyebilirsiniz.


Çalışma Kartı Başvurusu (Eylemli Olmak İsteyenler İçin):

Oda üyeliğinizi tamamladıktan sonra, çalışma kartı için:

  1. https://rehber.tureb.org.tr/KullaniciGiris/Index/ adresinden “Yeni Hesap Oluştur” adımını izleyerek başvurunuzu yapınız.
  2. Başvurunuz sırasında Odamızdan destek alabilirsiniz. Gerekli yönlendirme ve teknik yardım tarafımızca sağlanmaktadır.
  3. Başvurudan itibaren yaklaşık 1 hafta – 10 gün içinde kartınız TUREB tarafından basılarak Odamıza gönderilmektedir.
  4. Kartınız Odamıza ulaştığında size mesaj yoluyla bilgi verilecektir.

Gereken belgelerle ilgili sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.